Tojnaří webové doupě

Tojnárkovo stinné stránky

Pondělí 6. září – Kmínek – Konečná - Sulov

Po snídani pokračujeme dál po mé oblíbené červené hřebenovce. Nejdelší i nejkopcovatější etapy už máme za sebou, ale dnes půjdeme docela dlouhou trasu pustinou jen s pár samotami. Kelčovské sedlo (rozcestí Hluchanka) nabízí jen pěkné posezení s Božími muky, a mapy.cz slibují první občerstvení, slovenský Bufet na Beskyde, až na osmém kilometru. Bohužel dneska mají zavřeno, vyfotil jsem si tam aspoň pěknou zvoničku.

Křížek Hluchanka
Zvonička Na Beskyde

Nezbývá než nabírat síly z výhledů do Čech i na Slovensko. Těšil jsem se na studánku s poetickým názvem “Pramínek bezvědomí”, ale přešli jsme jí, jelikož jsem nevěřil, že ten čůrek, vytékající z plastové trubky, je ono.

S jazykem na vestě se doplazíme do obce Konečná. Mají zde konečnou jak autobusy z Čech, tak ze Slovače, ale podobně jako na Bumbálce tu po otevření dálnice severně od Beskyd a zklidnění zdejší dopravy chcípl pes. Hospoda tu dle mapy není, ale neleníme a zkusíme popojít pár set metrů do vsi, co kdyby… Máme štěstí. Paní šéfová sice skoro nemůže chodit a s obsluhou jí musíme pomáhat, ale pivo točí a i klobásku nám uvařila. Nemá sílu ani vyjít si zakouřit ven, ale to jí odpouštíme. Hlavně že nás zachránila. Vzpomíná, jak ještě před pár lety podnik u zastávky prosperoval, když zde denně zastavovaly davy Slováků, dojíždějících za prací na Ostravsko. Nyní už prý sem téměř nikdo nechodí.

Osvěženi se vydáváme zdolat další 4 kilometry k chatě Doroťanka. Tam bychom se měli navečeřet v případě, že bude hrozit nestihnutí zavíračky bufetu na Sulově. Jeho otevírací doba (10:00 až 17:00) prakticky znemožňuje kolemjdoucím či nocležníkům jak snídani, tak večeři. I proto si neseme vločky na dvě snídaně.

Na Doroťanku přicházíme kolem 15:00. Věříme, že finální 4 km do hodiny zvládnem, tak volíme risk: nejíst, pouze doplnit tekutiny.

Dojít stíháme v pohodě, i s obhlídkou Vlčí skály a vrchu Sulova. Pak už jen scházíme strmý sráz dolů k Bílému kříži a přes trojmezí Morava/Slezsko/Uhry do občerstvení Sulov. Zde fasujeme klíče od horské chaty Sulov a obsluha nám, spolu s výčitkou, že už čeká jen na nás, nabídne také smažák a pivko.

Po večeři se s Dášou jdeme projít okolí chaty. Všechny okolní rekreační objekty jsou zavřené, velký objekt na slovenské straně je dokonce dlouhodobě opuštěný. Hlavně, že nás nechají dvě noci přespat, nikde jinde v okolí jsem neuspěl.

Honzík, který s sebou táhne notebook a po večerech smolí nějakou zápočtovku, zjišťuje, že mu počítač přestal fungovat. Musí se tudíž urychleně vrátit domů a dokončit práci, kterou má do pozítří odevzdat. Naštěstí mu zítra z Visalají za svítání jede autobus do civilizace, musí ale vyrazit ráno kolem třetí.