Tojnaří webové doupě

Tojnárkovo stinné stránky

Úterý 7. září – výlet do minipivovaru Pod Kyčmolem a zpět

Ve tři ráno se loučíme s Honzíkem. On mizí do tmy, my ještě chvilku dospáváme. Po snídani vyrážíme na lehko dál po červené podél hranice. Fotím kapli Klokočov, pokračujeme přes Polomku k Mechovému prameni.

Kaple Klokočov
Pramen Mechový

Rozhodujeme se, že si výlet prodloužíme přes Studánku Glodno voda, kde naivnějším pocestným nabízejí nabití telefonu v imitaci elektrické zásuvky :-). Následně se motáme po částečně či zcela zaplavené pěšině k rozcestí Čuboňov, dále klesáme k samotě Hruška a do údolí říčky Lomné.

Zásuvka u studánky
Studánka Glodno voda
Kaskády říčky Lomné
Přehrádka na Lomné

Následně nás zpevněná cesta pod vrchem Čerčok dovádí do minipivovaru v Lomné. Tenhle cíl jsem si vybral už na začátku prázdnin, kdy inzerovali, že brzy začnou vařit vlastní pivo. Volal jsem tam ještě v červenci a na konci srpna, pokaždé mne ujišťovali, že za 14 dnů už určitě začnou. Nicméně i teď, 7. září, nám nabízí Zlatého Bažanta a dokonce Zlatopramen, který dováží od nás ze severních Čech. No aspoň, že tam dobře vaří, a že za mnou na pokec přijel můj kámoš Petr z nedalekého Jablunkova.

Prokecali jsme skoro tři hodiny, ale není kam spěchat. Napadlo mne přibalit nám do batohu večeři v krabičce (řízek se salátem), abychom se mohli vykašlat na příliš brzo zavírající bufet.

Zpátky stoupáme po modré turistické značce na starou známou červenou. Doplňuji vodu u Mechového pramene, a nechávám děvčata jít napřed. Holky se nějak rozběhly a jelikož neměly mapu, omylem odbočily na hřbet kopce Nad Kršlí. Máme čas, tak se domlouváme, že dojdeme až na vrchol. Nacházíme tam pěkné skály a dokonce i malé ohniště. Poté se vracíme zpět a sestupujeme dolů na klikatou traverzovku, která vede k prameni Morávky. Touhle cestou jsem několikrát běžel při závodě 5 Beskydských vrcholů, jednou jsme po ní šli dokonce povinný postup, abychom na červené značce neplašili tetřevy. Na hřebenovku jsme odbočili ihned jak povinný postup skončil, a vyplašili jsme tetřeva :-).

Vrchol Nad Kršlí
Pramen Morávky

Bufet už má zavřeno, ale to nám neva, hlavně že jsme stihli západ slunce nad Smrkem.

Slunce na Smrkem
Před západem slunce
Západ slunce

Na kutě dnes jdeme raději trošku dříve, abychom si časnějším startem udělali rezervu a neujel nám vlak dom.